Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Josefine - 15 maj 2013 20:45

Idag efter jobb å dagis (förskolan) hade jag å Valencia fikadate med min fina vän Emma å hennes 1 åriga dotter Nora. Alltid mysigt att träffas å prata en massa strunt. Skiftade med att vara ute å inne, då det var så fint väder!!!


 


Ikväll hade vi bestämt oss för att ha lax å kokt potatis. Den här gången provade jag mig fram, å det blev ett helt ok resultat hos både Jonas å Valencia!


Började med att smörslunga resten av sockerärtorna sedan igår.


 


Fortsatte sedan med en röra som jag bredde på laxfiléerna. Tog en del crème fraiche och en del philadelphiaost som jag sedan blandade med klippt gräslök och en skvätt citronsaft och lite citronpeppar.


 


 


In i ugnen på 200 grader ca 15 min


 


Och här blev resultatet!!!

Här hemma älskar vi lax, så egentligen kan lax aldrig bli fel :)


Smaklig måltid!!!


Nä nu måste jag slita mig då Grey´s Anatomy börjar :)))

Å sen Body of proof!!!

I LOOOOVE onsdagskvällar!!!!!



  

Sök i bloggen

Ljusglimtar i vardagen

  Välkommen till min blogg, där jag kommer att berätta om de små ljusglimtarna som lyser upp vardagen. Det kommer att skrivas om min stora passion för MAT och även om lite inköp som görs då och då. Jag bor tillsammans med min man Jonas och vår 2 1/2 åriga dotter Valencia och Jonas två tonårsbarn Carl 16 år och Cornelia 13 år. Hoppas Ni kommer att gilla det!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Senaste inläggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards